Pepine van den Berg

Meditatie MP3’s

Reacties:

“Ik heb ervaren dat de meditaties me deugd doen en me rust brengen. Ze zullen me zeker een dienst bewijzen in mijn herstelproces. Dank hiervoor.”

“Ik val soms in slaap met een van je korte meditaties. Fijn!”

“Dank je wel voor de ontspanningsoefeningen. Werken prima!”

Echt, ik vind het de fijnste meditaties die ik ken, rustig, kalm, ze missen hun uitwerking nooit, Superbedankt!”

Een nieuwe reactie kun je onder aan deze pagina plaatsen.

Disclaimer: Voor de meeste mensen is het een fijne, ontspannen ervaring om te luisteren naar de meditaties. Pepine van den Berg, Praktijk Blessed Be, neemt echter geen verantwoordelijkheid voor uw ervaring. Deze is voor iedereen verschillend.

Copyright: Deze ingesproken meditatie mp3’s zijn eigendom van Pepine van den Berg, Praktijk Blessed Be. Alleen voor persoonlijk gebruik. Gelieve niet delen zonder toestemming!

Waarom mediteren?

Gun jezelf enkele minuten per dag om even helemaal tot rust en bij jezelf te komen. Met behulp van de meditaties ontspan je, je komt tot rust, je krijgt weer contact met je gevoel en je lichaam.

Alvorens te mediteren

  • zorg dat je niet gestoord kunt worden.
  • blijf warm.
  • Ga comfortabel liggen of zitten, tenzij anders aangegeven.
  • Als je snel in slaap valt, blijf dan zitten met de ogen iets geopend. Kijk naar een witte muur of een mooie afbeelding bijvoorbeeld.
  • Na een ontspanningsoefening of meditatie kun je langer doorgaan als je dat wilt op je eigen manier.
  • Noteer na een meditatie eventuele inzichten of andere dingen die je hebt gevoeld.
  • Drink na afloop een glas water of een lekker kopje thee.

 

Klik de links aan en de meditatie start vanzelf:

Ontspannen en Aarden

1. Korte ontspanningsoefening (5 minuten)

2. Ontspannen (10 minuten)

3. Ontspannen met aanspannen en ontspannen van je spieren (10 minuten)

4. Grondings/aardingsmeditatie (10 minuten)

5. Boommeditatie (10 minuten)

Kort en Krachtig

Gun jezelf enkele minuten per dag om te mediteren. Met behulp van de meditaties ontspan je, je komt tot rust, je krijgt weer contact met je gevoel en je lichaam. Je laat je emoties los en je vult je energietekort weer aan.

1. Tot rust komen (5 minuten)

2. Spanning Loslaten (5 minuten)

3. Adem en Ruimte (5 minuten)

4. Emoties loslaten (5 minuten)

5. Energiebad (5 minuten)

Loslaten en Opladen

Ga mee op reis met deze visualisaties. Laad jezelf op met de kleuren van de regenboog of met de energie van de Grote centrale zon en Moeder Aarde. Laat los met prachtige ademhalingsoefeningen.

1. Regenboogmeditatie (15 minuten)

2. Chakra-ademhalingsoefening (10 minuten)

3. Reis naar de Grote Centrale Zon en Moeder Aarde (15 minuten)

Stiltemeditaties

Gun jezelf om stil te worden met de aandacht bij jezelf. Deze stilte kun je op je eigen wijze invullen. Je hoort mijn stem niet, maar ik ben in stilte aanwezig. Aan het begin van de stilte hoor je drie keer een bel en aan het einde ook. Dan kun je op je eigen manier de stilte afronden. Je kiest hoe lang je wilt mediteren en dan klik je de juiste link aan.

1. 5 minuten

2. 10 minuten

3. 15 minuten

4. 20 minuten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers op de volgende wijze: