Pepine van den Berg

Over Meditatie

Het is wetenschappelijk bewezen dat mediteren het brein op een positieve manier beïnvloed. Het brein stuurt alle lichaamsprocessen aan. Een positieve verandering in het brein, zorgt voor positieve veranderingen in het lichaam.

Hetzelfde geldt andersom, een ontspannen lichaam, een fijne ademhaling en een goed gevoel zorgt voor minder piekeren en je minder zorgen maken.

Graag help ik jou dit te bereiken met mijn ingesproken geleide meditaties en ontspanningsoefeningen.

Misschien ben je op dit moment:

  • Gespannen
  • slaap je niet zo goed
  • zit je steeds in je hoofd
  • heb je vage klachten
  • ga je door een spannende tijd heen
  • zit je niet zo lekker in je vel
  • of speelt er iets anders…

 Een meditatie, geleide visualisatie of geleide ontspanningsoefening:

  • ondersteunt je in je proces
  • helpt je om los te laten
  • geeft je af en toe een rustpunt.

Enkele minuten per dag even tijd voor jezelf en even bij jezelf komen en met aandacht de oefeningen te doen, helpt je om je blijvend beter te voelen.

Door regelmatig te mediteren ervaar je o.a:

  • Meer rust
  • Minder vermoeidheid
  • Je valt sneller in slaap
  • Je blijft beter in het hier en nu
  • Je kunt je beter ontspannen
  • Pijnklachten veroorzaakt door spanningen verminderen
  • Je krijgt inzichten
  • Meer contact met je intuïtie

Bestelinformatie ingesproken Meditatie MP3’s

Bestel op deze pagina 20 zeer effectieve Meditatie MP3’s voor slechts €17,50 (inclusief bonus meditaties: de serie Ontspannen en Aarden)

Wil je de series apart bestellen voor €4,95 per 5 meditaties, dan kan dat op deze pagina.

Wil je eerst ‘proef mediteren’, bestel dan via het formulier op deze pagina de gratis Ontspannen en Aarden Serie.

Bekijk onderaan de pagina welke meditaties je bij je bestelling krijgt en hoe lang ze duren.

Belangrijk om te weten Je ontvangt de links naar de meditaties direct na je bestelling in je mailbox. Je klikt ze aan om te beluisteren via de computer of smartphone. Je kunt de bestanden ook downloaden voor een andere speler of de bestanden zelf branden op CD.

Klik om te bestellen!

 

Reacties:

“Ik heb ervaren dat de meditaties me deugd doen en me rust brengen. Ze zullen me zeker een dienst bewijzen in mijn herstelproces. Dank hiervoor.”

“Ik val soms in slaap met een van je korte meditaties. Fijn!”

“Dank je wel voor de ontspanningsoefeningen. Werken prima!”

“De meditaties zijn erg fijn!” “Fijn, geen ruis!”

imagesCAZTEWJQ

Kort en Krachtig

Gun jezelf enkele minuten per dag om te mediteren. Met behulp van de meditaties ontspan je, je komt tot rust, je krijgt weer contact met je gevoel en je lichaam. Je laat je emoties los en je vult je energietekort weer aan.

1. Tot rust komen (5 minuten)

2. Spanning Loslaten (5 minuten)

3. Adem en Ruimte (5 minuten)

4. Emoties loslaten (5 minuten)

5. Energiebad (5 minuten)

Loslaten en Opladen

Ga mee op reis met deze visualisaties. Laad jezelf op met de kleuren van de regenboog of met de energie van de Grote centrale zon en Moeder Aarde. Laat los met prachtige ademhalingsoefeningen.

1. Regenboogmeditatie (15 minuten)

2. Chakra-ademhalingsoefening (10 minuten)

3. Reis naar de Grote Centrale Zon en Moeder Aarde (15 minuten)

4. De Stermeditatie (15 minuten)

5. Je zelfbeeld te versterken (10 minuten)

Helen en Reinigen

Luister naar deze helende en reinigende meditaties. Laad je energiecentra weer op en laat je zorgen los. Richt je eigen heilige plek in en laat je verassen door de meditatie waarbij ik helende energie mee laat stromen.

1. Reinigingsmeditatie (10 minuten)

2. Helende Energie Meditatie (10 minuten)

3. Openen van je energiecentra (10 minuten)

4. Creëren van je eigen heilige ruimte (10 minuten)

5. Een meditatie om je zorgen los te laten (5 minuten)

Aandacht en Ademhaling

Neem tijd voor Aandacht. Aandacht voor jezelf, je ademhaling, je welzijn. Alles is zoals het is, je hoeft het alleen waar te nemen. Je hoeft er niets in te veranderen. Deze meditaties zijn vriendelijk, mild en zonder oordeel gericht op aandacht, ontspanning en ademhaling.

1. Een oefening in aandacht (15 minuten)

2. Aandacht en ontspanning (10 minuten)

3. Ademhalingen tellen (10 minuten)

4. Diep in– en uitademen met als doel opruimen (17 minuten)

5. Je energieveld zuiveren (visualisatie waterval) (5 minuten)

Ontspannen en Aarden

1. Korte ontspanningsoefening (5 minuten)

2. Ontspannen (10 minuten)

3. Ontspannen met aanspannen en ontspannen van je spieren (10 minuten)

4. Grondings/aardingsmeditatie (10 minuten)

5. Boommeditatie (10 minuten)

Gratis Stiltemeditaties

Gun jezelf om stil te worden met de aandacht bij jezelf. Deze stilte kun je op je eigen wijze invullen. Je hoort mijn stem niet, maar ik ben in stilte aanwezig. Aan het begin van de stilte hoor je drie keer een bel en aan het einde ook. Dan kun je op je eigen manier de stilte afronden. Je kiest hoe lang je wilt mediteren en dan klik je de juiste link aan.

1. 5 minuten

2. 10 minuten

3. 15 minuten

4. 20 minuten